Vi söker en teknisk digital analytiker med kommersiellt driv till Apollo, en av Nordens ledande researrangörer med cirka 400 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Apollo erbjuder ett brett utbud av reseupplevelser, från avkopplande sol- och badsemestrar till träningsresor och cityäventyr. Som en del av den tyska koncernen REWE, med över 300 000 medarbetare, kombinerar Apollo nordisk närvaro med internationell styrka.
Om rollen
Som Digital analytiker hos Apollo blir du en nyckelspelare i att analysera kundbeteenden och optimera den digitala kundresan på företagets webbplats. Du bidrar med analyser och insikter som förbättrar användarupplevelsen och driver ökad konvertering. Rollen är en del av Apollos nordiska eCom-team, där du rapporterar direkt till Chief eCommerce Officer och samarbetar nära avdelningar som Marknad, IT och Business Intelligence.
Du kommer att:
- Implementera och hantera taggar i Google Tag Manager.
- Maximera konvertering och försäljning baserat på datadrivna insikter.
- Säkerställa datainsamling för att möjliggöra korrekt analys i Google Analytics.
- Utveckla och optimera mätstrategi för att säkerställa en effektiv datainsamling med hög kvalitet och relevans.
- Samarbeta i tvärfunktionella konstellationer med bland annat utvecklare och marknad för att förstå analysbehov och säkerställa noggrann implementering av mätverktyg och andra utvecklingsinitiativ.
- Hålla dig uppdaterad med branschtrender och praxis inom digital analys och mätning.
Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan. Vårt kontor ligger i moderna och trevliga lokaler vid Norrtull, bara ett stenkast från Odenplan.
Om dig:
Vi söker dig som är analytisk, teknisk och brinner för att omvandla data till konverteringar och ökad försäljning. Du har en stark generalistkompetens och en god förståelse för e-handel och digital marknadsföring, vilket gör att du kan bidra till både strategiska och operativa initiativ, samtidigt som du har ett djup inom digital analys och förståelse för mätning och datainsamling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas och trivas hos oss tror vi även att du är initiativtagande, resultatorienterad, kommunikativ och nyfiken.
Du har:
- Dokumenterad erfarenhet av Google Tag Manager och Google Analytics.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller inom e-handel.
- Förmåga att utföra högkvalitativ dataanalys inom försäljning och kundbeteenden.
- Förmåga att noggrant bedöma kvaliteten och relevansen i mätpunkter och insamlad data.
- Utvecklat och underhållit dashboards och rapporter.
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande:
- Erfarenhet av A/B-testning.
- Erfarenhet av Appmätning.
- Erfarenhet av Google Cloud Platform, Looker Studio, Big Query, Fullstory och/eller Optimizely.
Det här är en rekrytering via Digitalenta. Processen omfattar intervju, psykometriska tester samt ett skräddarsytt arbetsprov. Om det här känns som ditt nästa steg så ansök idag.
Ansök