Vill du spela en nyckelroll i att stärka kundrelationer genom smarta CRM-lösningar och engagerande lojalitetsprogram? Har du en passion för att skapa personliga upplevelser som bygger långsiktiga relationer? Svenskt Kosttillskott AB söker nu en CRM & Loyalty Specialist med 2-3 års erfarenhet som vill ta ansvar för och utveckla företagets kundlojalitetsarbete. Du rapporterar till Loyalty & Brand Experience Manager.
Om rollen
Som CRM & Loyalty Specialist får du ett operativt och exekverande ansvar för att utveckla och driva företagets CRM-strategi och lojalitetsprogram. I nära samarbete med chefen för avdelningen arbetar du för att omsätta strategi till operativa resultat och säkerställa att vi engagerar och behåller våra kunder på bästa sätt.
Du kommer att
- Sätta upp automatiserade mailflöden baserat på kundbeteenden och segmentering för att skapa relevant och personlig kommunikation
- Planera och implementera aktiviteter som engagerar våra kundklubbsmedlemmar och bygger långsiktiga relationer
- Arbeta nära IT och UX för att säkerställa smidiga tekniska lösningar som förbättrar lojalitetsarbetet och kundupplevelsen
- Följa upp och analysera CRM- och lojalitetsinsatsernas resultat för att kontinuerligt optimera flöden och aktiviteter
- Förbättra våra integrationsflöden med recensionsplattformar och genomföra aktiviteter som stärker kundernas förtroende och engagemang
- Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra team för att säkerställa att vi når våra mål inom kundlojalitet
Om dig
Du har en starkt intresse för andra människor och erfarenhet av att förstå beteenden och köpmönster, vilket gör att du kan skapa relevant och engagerande innehåll. Med ett genuint intresse för personlig kommunikation anpassar du budskap och din analytiska förmåga hjälper dig att hitta förbättringsmöjligheter och optimera kommunikationen. Du arbetar strukturerat och målmedvetet för att skapa långsiktiga relationer.
- Har 2-3 års operativ erfarenhet av CRM-system och lojalitetsprogram, gärna inom e-handel. Vi jobbar med: RULE, Yotpo och Trustpilot
- Är självgående och initiativrik, med förmåga att driva projekt från planering till implementering.
- Är analytisk och har erfarenhet av att optimera automatiserade mailflöden samt följa upp och rapportera resultat
- Är strukturerad och organiserad med förmåga att hantera flera projekt samtidigt
- Har en teknisk förståelse och kan samarbeta med IT-teamet för att utveckla och förbättra system och processer
- Ett genuint intresse för träning och hälsa är viktigt – det är en del av vår företagskultur
Varför Svenskt Kosttillskott?
Vi är en ledande aktör inom kosttillskott och hälsa med en stark tro på “Ät rätt, träna smart.” Hos oss får du möjligheten att påverka och utveckla hur vi bygger långsiktiga kundrelationer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö präglad av samarbete, utveckling och hälsa. Här får du vara med och forma vårt lojalitetsarbete och göra skillnad i en bransch som inspirerar till en sund och hållbar livsstil. Vi utgår från kontoret i Upplands Bro och du förväntas vara på kontoret minst tre dagar per vecka.
Om rollen
Det här är en rekrytering via Digitalenta. Processen innehåll er intervju, psykometriska tester samt arbetsprov. Vill du ta nästa steg i din karriär och utveckla vår CRM-strategi och lojalitetsprogram? Ansök idag!
Ansök