Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners har utvecklats från att vara ett litet entreprenörsdrivet bolag till att bli en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Det är en mycket spännande resa och utvecklingen pågår kontinuerligt.
Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. De söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas. De är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Nu söker de en Growth Marketing Specialist till teamet Digital Sales and Marketing som består av specialister inom bland annat Performance Marketing, MA och Webb/UX.
Om rollen
Som Growth Marketing Specialist är du en nyckelspelare i teamet och har en central roll i att stärka Söderberg & Partners digitala närvaro och tillväxt genom datadriven marknadsföring. I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med operativt arbete och är delaktig i att driva olika marknadsföringsprojekt inom teamet. Du bidrar med värdefulla insikter och arbetar aktivt för att optimera kundresan, driva konverteringar och skapa affärsvärde.
Rollen kräver att du är bekväm med att bygga struktur och processer från grunden, inklusive tekniska lösningar som spårning, analysverktyg och dataintegrationer. Du kommer in i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla lösningar, forma och förbättra processer och strukturer för att skapa långsiktig affärsnytta.
Du kommer att:
Om dig
Vi söker dig som är analytisk, självgående och affärsdriven. Du har förmåga att koppla marknadsdata till affärsmål och skapa helhetslösningar som driver långsiktiga resultat. Med erfarenhet av tvärfunktionellt samarbete och projektledning trivs du med att arbeta både med interna och externa partners för att skapa tydliga och effektiva processer.
Du är kommunikativ och samarbetsorienterad, med en stark förmåga att arbeta i tvärfunktionella projekt och skapa engagemang kring data och insikter. Rollen innebär även att stärka organisationens datadrivna processer inom marknad och sälj, inklusive att hålla utbildningar och workshops.
Du har
Meriterande