Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners har utvecklats från att vara ett litet entreprenörsdrivet bolag till att bli en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Det är en mycket spännande resa och utvecklingen pågår kontinuerligt.
Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. De söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas. De är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Nu söker de en Marketing Automation Specialist till teamet Digital Sales and Marketing som består av specialister inom bland annat Performance Marketing och Webb/UX.
Om rollen
I rollen som Marketing Automation Specialist kommer du att ha ansvaret för att skapa och utveckla automatiserad och personaliserad kommunikation genom hela kundlivscykeln för företagets olika verksamhetsområden. Ditt fokus ligger på att optimera kommunikationen i varje steg – från att attrahera nya kunder till att minska churn samt driva cross- och upselling både inom B2B och B2C.
Du kommer att:
- Ansvara för att utveckla automatiserade och personaliserade flöden genom hela kundresan, inklusive lead generation och nurturing.
- Sköta segmentering i kunddatabasen och säkerställa integrationer mellan plattformar.
- Medverka i skapandet av kanal- och målgruppsanpassat innehåll.
- Löpande analysera och datadrivet optimera befintliga flöden och kommunikation
- Driva och projektleda olika typer av utvecklingsprojekt inom digital marknadsföring och kommunikation, samt utbilda och stötta teamet genom hela processen.
Om dig
Vi söker dig som är analytisk och drivs av att skapa resultat i en snabbrörlig miljö. Du har ett naturligt affärsfokus och kombinerar strategiskt tänkande med ett operativt arbetssätt. Ansvarstagande och självgående är egenskaper som kännetecknar dig, du är strukturerad och beslutsam med förmågan att driva projekt framåt på ett tryggt och effektivt sätt.
Du har:
- Mellan 4-8 års erfarenhet av arbete med marketing automation, CRM och Martech.
- God generalistkompetens inom digital marknadsföring och försäljning.
- Teknisk kompetens och erfarenhet av att kravställa gentemot utvecklare.
- Hög kompetens inom analys och datadriven marknadsföring och kommunikation.
- Insikt i GDPR och andra relevanta regelverk som påverkar digital marknadsföring.
- God erfarenhet och teknisk kompetens i Salesforce CRM, inklusive Sales Cloud och Marketing Cloud samt inom Microsoft Dynamics CRM och Insight Journey.
Meriterande:
Erfarenhet från finansbranschen eller liknande sektorer.