I rollen som Digital marketing specialist hos Sverek ingår du i ett engagerat team som arbetar nära tillsammans och stöttar varandra i både stora och små uppgifter. Vi arbetar i en föränderlig miljö vilket bidrar till en stor variation i arbetsuppgifterna.
Om rollen
I denna roll har du ett övergripande ansvar för marknadsföringen, där bred kompetens och en djup förståelse för helheten är central. Du drivs av att tänka sälj och konvertering i allt du gör, med en tydlig ambition att koppla marknadsinsatser till affärsresultat. Rollen innebär även att du är delaktig i det operativa arbetet, allt från att skapa och optimera kampanjer till att analysera data och implementera förbättringar.
Du kommer att:
- Samordna sälj- och marknadsinsatser för att skapa synergier och driva konverteringar.
- Ta ägandeskap över MA system och CRM-struktur.
- Centralisera och effektivisera mallar, processer och strukturer för enhetlig kommunikation.
- Utföra och optimera utskick via e-post, SMS och sociala medier till kunder och kandidater.
- Segmentera målgrupper, genomföra automatiserade flöden och triggerbaserade kampanjer.
- Analysera och rapportera resultat via Google Analytics och Data Studio.
Om dig
Vi söker dig som har en teknisk förståelse och en passion för att skapa resultat genom datadriven och kundfokuserad marknadsföring. Du har ett naturligt driv att ta ägandeskap och du trivs med att samordna och förena olika delar för att skapa en helhet som driver marknadsföringen framåt. Du är lösningsorienterad, självgående och har ett affärsmässigt fokus i ditt arbete. En god förståelse för samspelet mellan sälj och marknad, samt erfarenhet av att arbeta nära sälj, ser vi som en stor fördel.
Du har:
- Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring, marketing automation och e-postmarknadsföring.
- Ett brinnande intresse för kundbearbetning med en skärning mellan kommunikation, teknik och analys.
- Erfarenhet av att analysera och strukturera data för att skapa värdefulla kundinsikter.
- Kunskaper i Rule, Salesforce, Adobe Marketing Cloud eller liknande MA system, Google Analytics och WordPress.
- Flytande i svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska
Meriterande:
- Norska i tal och skrift.