Digital Marketing Manager till Stenbolaget

Är du en driven och kreativ digital marknadsförare som söker en roll med ett brett ansvar? Vill du jobba i ett tajt team på ett expansivt bolag med stora möjligheter?

Rekrytering Stockholm E-handel och Försäljning

Ansök

Om Stenbolaget

Stenbolaget är Sveriges främsta företag inom stenförsäljning, både direkt till konsument (D2C) och till företag (B2B). Sedan starten 2005 har de snabbt vuxit till att bli Sveriges största leverantör av granit, skiffer, marksten och mursten. Under 2022 nådde Stenbolaget en omsättning på 225 miljoner SEK, med god lönsamhet. Sedan förra året är Stenbolaget delägt av det norska investmentbolaget Equip Capital och med deras finansiella muskler i ryggen befinner de sig i en spännande tillväxtfas.

Nu söker de en Digital Marketing Manager med uppdrag att driva den säljdrivande digitala marknadsföringen och lyfta den till nya nivåer.

Om rollen

Som Digital Marketing Manager kommer du att ansvara för och driva Stenbolagets digitala marknadsföring med målet att öka försäljning och driva tillväxt inom både D2C och B2B.

I rollen kommer du bland annat att:

  • Utveckla och driva den digitala marknadsstrategin där samtliga digitala kanaler ingår
  • Planera och driva genomförandet av annonsering och säljdrivande marknadsföring
  • Äga samarbetet med, och resultatet från, externa byråsamarbeten
  • Leda och koordinera samarbetet mellan specialister i teamet samt extern byrå
  • Sätta upp automatiserade flöden för kommunikation genom kundresan
  • Löpande analysera och datadrivet optimera den digitala marknadsföringen

Arbetet utförs på plats i Stenbolagets lokaler i Slakthusområdet i Johanneshov. Rollen är en heltidsanställning och du rapporterar till Sälj- och marknadschefen.

Om dig

För att passa i teamet tror vi att du är en proaktiv och ansvarstagande doer som är duktig på att få saker att hända, både själv och i samarbete med andra. Du gillar mixen av strategiskt ansvar och operativa uppgifter. Du har en god affärsförståelse och en stark kommunikativ förmåga.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • En bred digital kompetens och en god förståelse för e-handelslandskapet
  • Ca 2-5 års erfarenhet och inom säljdrivande digital marknadsföring
  • Erfarenhet av att arbeta datadrivet med analys och optimering
  • En god teknisk förståelse och erfarenhet av olika martech-verktyg såsom Shopify, Google Analytics, Google Ads, Meta Ads, Semrush, Klyavio med flera.

Stenbolaget erbjuder

Att arbeta på Stenbolaget innebär en rolig och utmanande vardag. Teamet är tajt, med stort driv och mycket humor. De strävar ständigt efter att bli större, bättre och mer effektiva. Här finns en dynamisk arbetsmiljö där varje dag bjuder på nya möjligheter och utmaningar!

Känns det här som ett perfekt nästa steg för dig? Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan.

Ansök

Sara Wiklund

Recruiter

ikon_hire (1)

Lediga jobb

Loyalty Specialist to Samsung

Konsult Stockholm Innehåll och Marknadsföring

Do you have a passion for working on various projects, campaigns and communication to drive loyalty? Do you want to be a part of Samsung? Then the role as Loyalty Specialist is something for you!

Läs mer

Head of Marketing till Populum

Rekrytering Stockholm Strategi och Ledarskap

Är du en nyfiken, kreativ och datadriven marknadsförare med spets inom kundresor för B2B? Vill du leda ett team i din nästa roll? Då är det här här jobbet för dig!

Läs mer

Senior Digital Analyst till Adding Insight

Rekrytering Stockholm Analys och Insikt

Är du en vass digital analytiker som söker ett specialiserat sammanhang? Vill du arbeta nära och utvecklas tillsammans med seniora kollegor? Då är det här rollen för dig!

Läs mer